Alla inlägg den 10 november 2008

Av tiipa - 10 november 2008 19:26

Kära..men dumma matte,

Ok matte... du förstår ju inte vad jag säger...


Hur många gånger ska jag behöva stirra på balansen innan du fattar att jag älskar att springa upp på den? Lyssna då!! Jag vill inte ha någon vinterpaus!! Jag kommer att bli galen!

Och bita dig i byxbenen och skälla i timmar varje dag!!


Och VAD innebär egentligen ordet "vinterpaus"?? Jag springer väl omkring och hoppar lite överallt i skogen ändå eller? 


 Tror du verkligen att jag skulle tröttna på att få känna mig så där duktig....?

.. och tror du att jag vill slippa den där mysiga känslan som köttbullarna ger efter ett upplopp?

Alltså matte.. det är inte samma sak att få dem efter en fjuttig stunds uppvisning i vardagsrummet.


Eller är det här ett straff av något slag kanske? HAR JAG FÖRTJÄNAT DET??? (jag ska minsann jaga upp katten från sängen och väcka dig tidigt varje lördag ..så det så!!)


Skulle det vara så mycket begärt att få svänga runt i slalom några varv åtminstone? Nu när den äntligen är så lätt och rolig att springa igenom!


 Jag kan väl  få träna lite i allafall ..så jag får känna den där härliga känslan av att flyga genom luften över alla hinder... när jag är bäst!!


 Jag lovar att jag ska leta upp och hämta den där himla pinnen du alltid pratar om när vi är på tävlingar.. om du lyssnar på mig nu.. matte..OK??


Din Izor

 p.s. jag tycker om dig ändå!

Ovido - Quiz & Flashcards