Alla inlägg den 1 mars 2009

Av tiipa - 1 mars 2009 20:10

Först och främst; Tävlingen i Linköping gick bra! Vi inledde med ett riktigt taggat och bra lopp i agilityklass men en liten miss i min timing gjorde att vi diskade oss ändå. Men åh, vilket härligt lopp det var!

Konstigt egentligen ... att det lopp där man diskar sig ändå kan känna så bra.

Vi nådde i alla fall de viktigaste målen. Slalomet gick väldigt bra! Izor sprang på med bra fart och tom morrade genom slalomet  (har aldrig hänt förut) för att han var så "på" , jag själv kunde inte låta bli att le där jag sprang bredvid..

 Kontaktfälten utförde han precis enligt schemat! Precis som det ska vara och även brukar vara på träning. Och jag vågade springa på ordentligt genom hela banan! Jag är riktigt nöjd med både Izors och min insats.


Men men.. det blev ju disk på en felaktig tunnelingång ..där många andra diskade sig på samma sätt. Jag valde att göra ett "säkert" bakombyte för att svänga honom rätt men gjorde det alltså ngt för sent och lite för nära hindret. OM jag hade litat helt på mig själv så hade jag nog, får jag erkänna.. valt en annan handling just där.. då skulle jag varit på andra sidan och valt att trycka "ut" Izor i stället.. tyvärr var det just det som krånglade på tävlingen i Kungälv senast så jag vågade inte riktigt chansa när jag nu tänker efter.. Lärde mig åter en läxa.. LITA ALLTID PÅ DIG SJÄLV OCH DIN HUND!


I hopploppet blev det lite turbulens innan.. några hundar råkade i luven på varandra precis när jag gick förbi för att gå in och starta.. varpå Izor tappade lite fokus..och även jag.. därmed blev inte farten den bästa i början av loppet, slalomet gick mkt saktare än i loppet före. Resultatet blev ändå ett felfritt lopp! Men självklart SJÄLVKLART missade vi då precis en pinne igen.. kom på 4:e plats och det var 3 pinnar.. Men jag är mkt nöjd ändå. När farten och handlingen fungerar så är chansen till pinne stor ändå. Kanske vi får allt att stämma ännu bättre i Fagersta i stället.


Nu är den första officiella tävlingen för året gjord i alla fall, bra början ändå speciellt med tanke på att vi inte tävlat off. sedan i september. Jag var väldigt nervös.. men det var en laddad positiv nervositet. Kände att jag ändå mådde väldigt bra och tyckte att det var roligt att tävla! :-)


Nedan:

En låt jag bara känner för att lägga in just i kväll!

               

Ovido - Quiz & Flashcards