Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

SNART tävling !! Hurra!! ..och hjälp!!

Av tiipa - 25 februari 2009 12:15

... och hur känns det på en skala från 1-10 just nu med tanke på tävlingen som väntar i helgen..??

DUM fråga!! Och förresten är skalan alldeles för lågt satt...

Känslan av energi och aktivitetsnivå ligger på minst 120!! Kan man vara mer laddad!? Oj. då .. det finns uppenbara risker med detta nu känner jag... Och nu får alla som försöker tänka positivt själva och inte hjälplöst vill dras ner i superonödiga negativa tankar sluta läsa nedanför ..

 usch.. det blir lite .. ja en aning.. negativt tänk.. Men jag måste bara få ur mig detta först så lovar jag att tänka positivt igen ok?


 En möjlig  trolig eller otrolig , sannolik eller osannolik konsekvens av mitt överladdade psyke kan bli att jag helt enkelt är så överladdad så jag rusar in på banan i blindo.. missar att vänta på startsignalen..glömmer banan.. eftersom jag missat att gå banan ordentligt på banvandringen för att jag hade så himla bråttom att få starta... att jag är sååå fokuserad framåt att jag glömmer titta på min hund.. som snopet sitter kvar vid starten ännu....

(ni som känner honom vet att han i ett sådant läge,  med en ofokuserad klantig matte snarare redan skulle befinna sig hos ngn tjusig sheltietik utanför banan..)


Nu var det sagt! så skönt... Om jag går tillbaka till det jag skrivit ovan så inser jag att jag uppenbarligen har ett stort akut behov av att hitta en lite mer lagom mental nivå där min hjärna snarare hjälper mig i stället på lördag.. Ska jobba på det!


OK dags för några positiva affirmationer: (Ha! ...lite fastnade i alla fall från föreläsningen i lördags om mental träning..)


Jag ska springa så det ryker!!!.... med min hund..!

Jag ska vara tydlig hela vägen på banan! ...

Jag ska inte ge upp utan i stället kämpa hela vägen även om ngt blir fel..

Jag ska vara glad och positiv även om allt skulle krångla eller det blir plötsliga förändringar ..


Jag ska fokusera på att hitta flyt och harmoni tillsammans med min hund!

Jag ska göra precis som jag brukar göra på träning (...inte få panik och bromsa in när vi närmar oss balansen.. eller slalomet... fast det blir en svår vinkel...) Om ngn läser detta och kommer att befinna sig på klass 2 tävlingen i Linköping ..var vänlig skrik som F** till mig om jag bromsar in omedvetet före balansen!  Skulle nog uppskatta en spark i baken också då.. men det kan bli liite svårt mitt under loppet förstås..)


Träningen hos Jenny blev ju inställd i tisdags pga snö och is och vatten på banan.. suck..  Hade ju tänkt att förstärka balansen lite till.. det där sista bara.. innan tävlingen..

så jag var tvungen att snabbt revidera om min plan ...för att inte låta mig störas och bli nervös ...för att inte allt blev precis exakt och så bra som jag planerat före...

Efter lite funderande kom jag på att det faktiskt finns ett balanshinder uppställt inte allför långt bort från mig... På torsdag så blir det alltså lite balansträning (inser att denna formulering lätt kan misstolkas för oinvigna personer..) och slalom med fartträning och lite svängförstärkningar.


Men på fredag så ska Izor vila... och ladda batterierna inför lördag.. till en lagom nivå förstås!

Kom just på en till affirmation.. Om jag diskar mig så ska jag vara lika glad ändå så min hund fortfarande tycker att agility är det bästa som finns!! (om ngn nu läser mellan raderna och finner en svag tendens till lite oroligt tänk .. så har ni helt rätt  helt fel!!!!!


Har mycket i tankarna nu så .. ja, det vore skönt att få vara lite ledig från stressen på jobbet...och göra andra roliga saker med min tid.. som låten "No Stress" nedan handlar om..

               ...."something special in my mind.." 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tiipa - 24 juli 2009 00:59

Nu har jag tävlat första dagen i Sundsvall, ni kan läsa om det på hemsidan på bloggen där. Där hittar ni även 2 filmer , ett med Nancy Holmström och ett med Sven Karlsson och flax. Det finns även några bilder.  Se:  http://www.klickercenter.se/agilit...

Av tiipa - 19 juli 2009 22:25

Lite dåligt med inlägg på sistone men den mesta tiden tas just nu upp av arbetet med min nya hemsida, dit jag kommer att försöka koncentrera bloggandet sedan. Men jag skriver nog här snart! Se gärna sidan: http://www.klickercenter.se/  agilityliv fi...

Av tiipa - 3 juli 2009 01:43

Frågan är vad som påverkar en mest.... det är kanske inte självklart i alla situationer. Mitt tänk om vad som borde vara bäst är förstås att försöka tänka positivt inför tävlingar "det kommer att gå ba!" "Vi kan det här" osv... Att se på det som vi g...

Av tiipa - 27 juni 2009 18:06

Tävlade i Ulricehamn idag,disk i ag2 ( 1 st. klarade tiden och en nollade men med tidsfel.. sen blev det mest disk tyvärr.... och tiden var 34 sek.. blev lite för svårt  alltså för de flesta....) och 5 retliga fel på balansen på upploppet i Hopp2. Me...

Av tiipa - 22 juni 2009 11:20

Nu när tävlingarna är på gång nästan varje helg får man verkligen inte glömma bort att underhålla hundens grundkondition och ta hand om dess muskler. En liten sträckning som inte tas om hand på rätt sätt kan i smyg leda till betydligt allvarligare ko...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards