Alla inlägg den 4 februari 2009

Av tiipa - 4 februari 2009 19:49

Oj oj oj oj..... öppnade mailen från agilitylistan och det var typ 35 mail i samma ärende.. Om hur stora Goliat SBK behandlar el. inte behandlar lilla David dvs domare, funktionärer och agilityansvariga människor i klubbarna.  Det börjar likna en kamp mellan den stora organisationen SBK,  som tar hand om MYCKET pengar i agilityns namn dvs startavgifterna från agilitytävlingar, och Agilityaktiva ex. vis sektormedlemmar. Hur ska detta sluta egentligen...






"Du kan inte skrämma mig till tystnad"









 

Låååånga utlägg med olika åsikter, varför när lösningen egentligen är så enkel!

Ni "gamla" kloka rävar som abbonnerar på styrelseplatser i de lokala klubbarna, det här problemet är lätt att lösa med en enkel uträkning:


+demokratiskt styrning

+rättvis fördelning av pengar som dras in

+möjlighet att påverka sin situation

´+bli lyssnad på

+ta vara på kunskaper

+jämna fördelning i styrelser av människor inom olika områden

+tydlig och rak information

+öppenhet

+feed-back  och uppmuntran för arbetsinsatser och idéer

+förtroende att fatta beslut

+vänlig och respektfull kommunikation


= En bra klubb där alla agilityintresserade stannar kvar och håller kurser, tävlingar, aktiviteter mm och fortsätter dra in pengar till klubben!!



 

Så blir agilityaktiva så här glada:




 

Måste bara skriva några rader om dagens träning avslutningsvis:

Jag fick nämligen verkligen några Aha-upplevelser! Som jag kämpat med Deus slalomingångar, han har varit mkt svårare att lära svåra ingångar än Izor, har inte fattat varför. Med hjärtat i halsgropen blev jag varse om EN av flera tänkbara orsaker..

-att jag ju inte tränar på ingångarna så bra och noggrant som jag trodde!


När det blir fel med en svår ingång, dvs när Deus missar ingången, så har jag ju oftast underlättat när jag skulle försöka igen !!?? och då tagit slalomet mer rakt i stället!! Vadå det är väl inte fel eller?? Jo, det är just vad det är,. Jag tränar ju inte på den svåra ingången då!! OCH det jobbiga i detta.. risken är stor att detta blivit en kedja, att Deus inte "behöver" anstränga sig så mkt för att lära sig de svåra ingångarna "eftersom man då genast får en ny chans som dessutom är lättare och då får man godis för att man var så duktig......." 


Jag måste alltså ha lite mer is i magen och ta om precis på det sätt, den ingång som jag tänkte att det skulle vara första gången, även om det blir fel flera gånger i rad, för att sedan belöna MYCKET  MER när det blir rätt.

När jag väl gjorde så idag så fixade han flera ingångar som han inte kunde förut, polletten måste få en chans att trilla ner själv utan för mkt hjälper.....


Nu har jag dessutom ÄNTLIGEN!!! ett 12 pinnars slalom på tomten så nu ska han väl för sjutton snart fixa högerslalom genom alla portarna och inte bara 10 portar som det ofta blir..  Det funkar ju lixom inte alltid med att bara köra vänsterslalom på tävlingarna.. även om lilla Deus fortfarande bara är i klass 1 nu.. hur ska han annars hinna till VM -deltagande före storebror..  ;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards