Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Lagar för hundens äganderätt.... och en gåta..

Av tiipa - 18 februari 2009 22:15

Hundens egen lagliga rätt till ägodelar...


  • Om jag gillar något, så är det mitt
  • Om något är inne i min mun , så är det mitt
  • Om jag kan ta det ifrån dig, så är det mitt
  • Om jag hade det för en liten stund sedan, så är det mitt
  • Om det är mitt så kommer det aldrig någonsin att vara ditt
  • Om jag spyr upp något, så tillhör alla bitarna mig
  • Om det ser ut som mitt, så är det mitt
  • Om jag såg det först, så är det mitt
  • Om du leker med något och sätter ner det så tillhör det automatiskt mig
  • Om det är trasigt, så är det ditt....


Gåta: Hur många hundar krävs det för att byta en glödlampa?


Afghan: glödlampa, vilken glödlampa?

Golden retriever: Solen skiner, dagen är ny, vi har hela livet framför oss och du oroar dig för en dum trasig glödlampa?

Border Collie: Bara en, och han byter alla glödlampor i hela huset när han ändå håller på.

Italiensk Vinthund: Kan inte nå den jäkla glödlampan!

Pudel: Tyvärr, jag har just fått manikyr på klorna....

Labrador: Ja, jag jag! Får jag byta glödlampan , snälla snälla?

Malamute: Låt honom göra det , du kan klia mig under tiden vi väntar..

Springer spaniel: Glödlampa? Glödlampa? Var det jag just åt en glödlampa?

Shiba: Inga! Vi är inte rädda för mörkret!

Collie: å nej, byt inte glödlampan.. om det är mörkt kanske ingen märker att jag sover i soffan..

Cocker spaniel: Varför byta den? Den skadar ingen!



 
 
Ingen bild

Jenny

19 februari 2009 07:32

Du glömde västgötaspets: Den är redan bytt... (på väg mot nästa uppgift)

 
Ingen bild

Tiina

19 februari 2009 08:17

Klockrent Jenny!
:-) Tack!

 
Myra o Hanna

Myra o Hanna

19 februari 2009 11:16

Hejsan! Eftersom jag är här inne o spanar titt som tätt, tänkte jag kolla om det är ok om jag drar en länk till dig från min sida?!

http://www.levamedhund.se

 
Ingen bild

Tiina

19 februari 2009 12:23

Klart det går bra! :-) Kollar själv in på din sida ibland med.. passar på att länka till dig samtidigt nu då.
Du har trevlig dokumentation med filmer från din träning!

 
Malin

Malin

19 februari 2009 23:32

Akutgruppen är en ideell förening som jobbar med att hjälpa de hemlösa och utkastade katterna till nya kärleksfulla hem!

Vi har mängder av katter och kattungar som söker ett tryggt hem. Alla våra katter är märkta, kastrerade & dubbelvaccinerade. Alla kattungar är vaccinerade två gånger.

Kika gärna in på www.akutgruppen.com och se om du hittar din nya familjemedlem!

Vi söker även familjer som kan hjälpa oss genom att vara akuthem för katter vi tar in i väntan på nya hem.

http://www.akutgruppen.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tiipa - 24 juli 2009 00:59

Nu har jag tävlat första dagen i Sundsvall, ni kan läsa om det på hemsidan på bloggen där. Där hittar ni även 2 filmer , ett med Nancy Holmström och ett med Sven Karlsson och flax. Det finns även några bilder.  Se:  http://www.klickercenter.se/agilit...

Av tiipa - 19 juli 2009 22:25

Lite dåligt med inlägg på sistone men den mesta tiden tas just nu upp av arbetet med min nya hemsida, dit jag kommer att försöka koncentrera bloggandet sedan. Men jag skriver nog här snart! Se gärna sidan: http://www.klickercenter.se/  agilityliv fi...

Av tiipa - 3 juli 2009 01:43

Frågan är vad som påverkar en mest.... det är kanske inte självklart i alla situationer. Mitt tänk om vad som borde vara bäst är förstås att försöka tänka positivt inför tävlingar "det kommer att gå ba!" "Vi kan det här" osv... Att se på det som vi g...

Av tiipa - 27 juni 2009 18:06

Tävlade i Ulricehamn idag,disk i ag2 ( 1 st. klarade tiden och en nollade men med tidsfel.. sen blev det mest disk tyvärr.... och tiden var 34 sek.. blev lite för svårt  alltså för de flesta....) och 5 retliga fel på balansen på upploppet i Hopp2. Me...

Av tiipa - 22 juni 2009 11:20

Nu när tävlingarna är på gång nästan varje helg får man verkligen inte glömma bort att underhålla hundens grundkondition och ta hand om dess muskler. En liten sträckning som inte tas om hand på rätt sätt kan i smyg leda till betydligt allvarligare ko...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards