Alla inlägg den 23 mars 2008

Av tiipa - 23 mars 2008 23:58

Idag har den mesta tiden gått åt till att förbereda resan till Dalarna där klickerinstruktörsutbildningen påbörjas. Har skickat min dotter till kusinerna ( hon åkte flyg själv! Duktig tjej!!) och lämnar hundarna hos mamma på vägen förbi i morgon fm. Jag har med mig datorn och ska försöka återrapportera till bloggen om vad vi gör och tankar som dyker upp under tiden. Men jag är inte säker på att det mobila bredbandskortet fungerar som det ska... i så fall dröjer det till nästa måndag innan jag kan skriva igen.

Hoppas verkligen att jag lär mig mkt under veckan och kommer hem med betydligt bättre förmåga till timing och skicklighet i klickerträning.


Efter gårdagens oönskade resultat i Oxie förbyttes känslor av besvikelse snabbt till kämpaglöd i stället. Anmälde mig raskt till ytterligare tävlingar än de jag sen tidigare planerat delta i. Bl.a ska jag försöka vara med i Borås inoff. i mitten av april och ev. tar jag "en liten sväng" förbi Gävle strax innan Tranåstävlingarna. En viktig nyckel till våra tävlingsresultat ligger i min egen förmåga att fokusera under tävlandet , att klara att vara "närvarande " till 100% för min hund på banan, att inte bli så himla nervös... och då är att tävla.. tävla... tävla...det enda som hjälper . Och att ha bra strategier för hur jag ska styra mina tankar så de hjälper mig i stället för tvärtom innan jag startar ett lopp.


Vi har knappt haft någon snö alls i vinter men "naturligtvis" måste det snöa i morgon när jag har så lång väg att åka... 

Det ska ändå bli spännande att få avsluta denna innehållsrika roliga månad med en säkerligen mycket givande kurs!

Ovido - Quiz & Flashcards