Direktlänk till inlägg 31 december 2008

Gott nytt år! En stund av tacksamhet, se också göteborgs fyrverkeri.!

Av tiipa - 31 december 2008 19:54
JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes

Vi var och tittade på fyrverkeriet vid hamnen som ordnades av Göteborgsposten innan vi åkte hem på middag. Vädret var fint, inte så kallt och blåsigt som det brukar vara här på nyårsafton.


Se: Länk till Göteborgs fyrverkeri!



Så här inför det nya året har jag gett några löften.. de är privata men ett "agilitylöfte" är att jag ska satsa ännu mer på att göra och följa en noggrann träningsplan för att få bättre förutsättningar att nå våra mål. Izor ska komma upp till klass 3 i åtminstone agilityklassen. Hoppklassen blir en jättebonus om vi lyckas även där. Deus ska komma upp till klass 2 i både agility (en pinne kvar) och hopp .


Jag måste även ge en stund åt eftertanke och vara tacksam för det vi redan har.

Min duktiga dotter som står ut med mig som far land och rike runt för att tävla, väntar tålmodigt i alla väder och hjälper till med hundarna.


 Är så otroligt tacksam förstås för att jag har hundarna, utan dem skulle jag inte orka med allt annat med jobb etc.

Hundarna har gett mig många lyckliga stunder som jag också är tacksam för.


Det roligaste under året var att vi äntligen fick tävla på Ryda, och att vi äntligen tävlade i Ystad som min dotter alltid velat se  -det var så fint där vid havet!


Det mest inspirerande och givande har ändå varit klickerinstruktörsutbildningen, tänk att få gå kurs med andra som också "bara" fokuserar på positiv träning :-)  Jag har alltid kommit hem därifrån med ett litet lyckorus, för att träningen går så bra och det är så mkt intressant att lära sig  :-)


Chicken camp var också något jag aldrig kommer glömma, så otroligt roligt men även väldigt känslomässigt ansträngande (jag grät och skrattade samtidigt när jag till slut efter mkt kämpande lyckades få "min" höna examinerad.)


Till sist några nyårsönskningar.... Att Vi och hundarna får må bra och hålla oss friska....  (en varm hälsning till Er som inte haft samma tur under året..)


En "liten" önskan är väl ... att kanske få träffa "ngn"  ....som kan hjälpa till med att få upp det sabla tältet bredvid banan när det blåser.... ;-)


KRAM!!  Och GOTT NYTT ÅR till er allihop !

 -Speciellt till er som vi mött under året ute på tävlingar!!!!!

Lycka till i fortsättningen!!!


 
 
Anna

Anna

1 januari 2009 12:06

Jag använder kattfoder! :-) Funkar jättebra och hundarna älskar det. Funderar dock över att byta variant av mitt foder till ett med små bitar och vissa dagar fodra dem med mm för att kunna träna massor utan att få tjocka hundar!

Visst är det en kul leksak?

Kram Anna med ICka

http://www.annas-funderingar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tiipa - 24 juli 2009 00:59

Nu har jag tävlat första dagen i Sundsvall, ni kan läsa om det på hemsidan på bloggen där. Där hittar ni även 2 filmer , ett med Nancy Holmström och ett med Sven Karlsson och flax. Det finns även några bilder.  Se:  http://www.klickercenter.se/agilit...

Av tiipa - 19 juli 2009 22:25

Lite dåligt med inlägg på sistone men den mesta tiden tas just nu upp av arbetet med min nya hemsida, dit jag kommer att försöka koncentrera bloggandet sedan. Men jag skriver nog här snart! Se gärna sidan: http://www.klickercenter.se/  agilityliv fi...

Av tiipa - 3 juli 2009 01:43

Frågan är vad som påverkar en mest.... det är kanske inte självklart i alla situationer. Mitt tänk om vad som borde vara bäst är förstås att försöka tänka positivt inför tävlingar "det kommer att gå ba!" "Vi kan det här" osv... Att se på det som vi g...

Av tiipa - 27 juni 2009 18:06

Tävlade i Ulricehamn idag,disk i ag2 ( 1 st. klarade tiden och en nollade men med tidsfel.. sen blev det mest disk tyvärr.... och tiden var 34 sek.. blev lite för svårt  alltså för de flesta....) och 5 retliga fel på balansen på upploppet i Hopp2. Me...

Av tiipa - 22 juni 2009 11:20

Nu när tävlingarna är på gång nästan varje helg får man verkligen inte glömma bort att underhålla hundens grundkondition och ta hand om dess muskler. En liten sträckning som inte tas om hand på rätt sätt kan i smyg leda till betydligt allvarligare ko...

Ovido - Quiz & Flashcards