Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av tiipa - 18 oktober 2008 00:04

Är väldigt trött idag och har ont efter en axeloperation, axeln ville liksom smärtsamt nog gå ur led vid de mest olämpliga tillfällen.. så idag har jag inte varit den trevligaste personen... Surar även fortfarande lite för att jag  då inte kunde vara med på de senaste agilitytävlingarna som vi var anmälda till ... Skurup och Bjuv fick klara sig utan oss tyvärr. Både jag och hundarna börjar bli rätt rastlösa redan.. kan ju/får inte träna agility heller. VILL VILL VILL !!!!!!


Men för att lyfta upp humöret lite kan jag ju tänka på hur skönt det är ändå att vara utan vissa delar av tävlandet. Jag saknar t.ex inte:


  • Att vakna klockan 3 på natten för att åka iväg  typ 32 mil i mörkret.. som jag gjorde till Örebros tävling
  • Att känna hur det enda paret strumpor  jag har med mig inbäddas i lera, kyla och en halv sjö vatten redan under banvandringen på Tidaholms BK
  • De ca tusentals getingarna som körde ett envist attackkrig på både folk och hundar  i slutet av sommaren på Lidköpings BK...
  • Att med skamsen uppsyn tvingas be snällt om att få starta sist i stället när jag missat min start eftersom jag konstant blandade ihop mina startnummer (flera tävlingar..)
  • Ha ett tidigt startnummer när tältet står på andra sidan av tävlingsplatsen och stressat springa tillbaks till banan efter att jag nyss gått banvandring, hämtat hunden och med andan i halsen och med en stressad inte lika uppvärmd hund  som jag borde ha kasta mig fram till starten medan väntande funktionärer ler lite stelt.. Göteborgs BK
  • Precis missa pinnar  pga några hundradels sekunder i båda loppen! .. så retligt..på Tomtens BK
  • Vänta trotsigt i 5 timmar till efter en sen tidigare redan oändligt lång dag, tills det hunnit bli kväll,  på att sista klassen ska starta trots att jag har 35 mil att köra hem sedan och efter det göra ett riktigt skitlopp där jag fick typ 15 fel och massa tidsfel... på Eskilstuna BK
  • Hamna med husvagnen på en allmän gräsmatta precis bredvid ett bostadsområde där det drog omkring ett ungdomsgäng som tjoade halva natten så man inte kunde sova... intill Lunds BK.

Ok,det kan nog vara ganska skönt med ett liiiiiitet uppehåll trots allt. :-)


Fast agility är ändå det roligast jag vet.

Ovido - Quiz & Flashcards