Alla inlägg den 21 april 2009

Av tiipa - 21 april 2009 00:02

Upptrappning av mål:


Det började en gång i en liten klass 1 tävling.... och  det blev en låååång väg till klass 2....


1. Vi ska bara ha roligt och känna efter hur det är att få tävla!

2. Vi ska bara klara av åtminstone hopphinder..kanske någon tunnel också!

3. Jag ska klara att få runt hunden hela banan!

4. Vi ska klara banan med högst 15 fel!

5. Vi ska klara av hela slalomet.. och balansen!! Så är jag nöjd! ..och få mindre än 10 fel!

6. Vi ska klara referenstiden också!

7. Vi ska klara att få noll fel!

8. Nämen NU ska vi ändå klara att nolla!!

9. Vi ska placera oss och få en rosett!!

10. Vi ska ta en pinne nu!

11. Äsch.. jag vill ju kunna vinna det där folksamkortet också..!

12. Vi ska komma bland de 3 bästa nu! Och få pinne!!!!

13. Vi SKA vinna minst 1 gång! Och naturligtvis få en pinne till!!!!

14. Om jag bara slår just dom också någongång så känns det bättre!

15. Vi SKA gå upp till klass 2!

16. Men nu jävlar ska väl den där sista pinnen i klass 1 trilla in!!!

17. Bara det inte är just "den där" domaren så ska vi lyckas med sista pinnen!

18. Sabla tidsfel... sabla konkurrenter.... nedrans dålig bana förresten!!!

19. Yes! sista pinnen!! Nu ska jag visa att vi hör hemma i klass 2!

20.   ..ok... nu ska vi klara att gå runt banan i klass2 utan alltför många fel....

21. Nu ska vi klara att placera oss också igen!

22. Nu ska vi visa att vi kan nolla i klass 2... utan tidsfel!

23. Nu ska de där jädrans tidsfelen bort!!!

24. Nu ska de där nedrans hundradelarna efter pinnplatsen bort!!!

25. Nu SKA vi ta en pinne!!!

26. Jag ska nog kunna vinna nu... tror jag...

27. Men jag vet att vi kan!! Vi ska ju vara med på SM en dag!! ...v...m.....

28. Klass 3.. here we come!! ... i mina drömmar...  suck!

29. Men i nästa tävling... då!!

13. .......  fortsättning följer!


Ovido - Quiz & Flashcards