Alla inlägg den 1 april 2009

Av tiipa - 1 april 2009 10:27

Åh vad härligt , solen lyser så skönt och jag fryser inte ens för en gångs skull. Helt underbart väder att träna i. Längtar även tills utomhustävlingarna kommer igång. Det blir väl Sölvesborgs klass 1-2 som kommer först av dem, om jag kommer iväg dit som jag vill.


Idag har jag tänkt att finslipa lite... MYCKET på delar av banorna från Fagerstas tävling, speciellt på de delar där jag tappade lite tid.   Dessa hundradelar/ sekunder SKA hämtas in. Jag "fegade" ju och körde lite onödiga "falska byten"  ... Det ska INTE hända igen!!!! ..tror jag... ;-)



Agilityklasserna går som vanligt bäst fortfarande...





En rolig fartig hoppbana från Fagersta 14-15/3:

 



Återkommer med en rapport från träningen...

Snart är det påsklov... ibland ÄR det skönt att vara lärare :-) .

Även om det är otroligt jobbigt och stressigt så är det  ändå särskilt roligt iaf vissa dagar, som i går då jag fick undervisa i agility några timmar för en klass,  hältutredning och ledbedövningar på häst för nästa klass och diskutera om intressanta djurskyddsärenden under en senare lektion .


En veckas ledighet alltså.. och jag får äntligen lite tid att komma ikapp mig med arbete , hem och träning.... oj, oj... blir väl ingen vila då..???  Men liiiite ska jag passa på att njuta av ledigheten med sköna promenader med hundarna.


Sol är så härligt!



 Dessutom har jag ju köpt Greg Derrets senaste film  "On course to excel" så den ska tittas på noga när jag får tid över! Tänker skriva ner lite "kom ihåg" från den också här i bloggen så småningom. Men jag är inget superstort fan av hans handlingsmetoder, däremot är det intressant att ta del av ändå. Speciellt delen om hur man hittar de bästa , snabbaste vägarna på banan... Mycket välbehövligt för mig!!!



Ovido - Quiz & Flashcards