Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Önskedrömmar.... inför VM ... och mina egna i ett liten klass 2 tävling....

Av tiipa - 15 januari 2009 18:27

Läste en diskussion som handlar om landslagsapiranters önskemål och tankar om landslagsuttagningar i agility. Det handlar bl.a om var uttagningstävlingarna ska vara. Sverige är ju ett av de länder som fått medaljer tidigare och det är ju viktigt att lyssna på dessa erfarna förarna. De vet vad som krävs och förväntas av dem.


Det är ju rimligt att uttagningarna speglar svårighetsnivån på VM genom både kvalité på hinder, banor och annat.

Något viktigt, som också är på tapeten just nu,  är ju förutsättningar för att kunna ta sig till uttagningsorten först och främst.

Det är ju tråkigt att tänka sig att det kanske finns superduktiga eipage med VM glans som inte ens får möjlighet att ta sig till uttagningarna för att det är för långt och kostsamt..men tråkigt nog är det svårt att göra detta rättvist i vårt avlånga land... eller ..tänk om klubbarna kunda sponsra sina deltagare med ersättning för ex. bensin... Mmm...men det är väl bara önskedrömmar för de flesta.


Det är låååååångt kvar innan jag får vara med i SM .  men en dag så...

-VM!!!! ..det kräver otroliga insatser i form av träningstid och engagemang.. och pengar.. om man någonsin ska kunna ha en chans. Men man kan ju alltid drömma..


Så om jag drömmer på en lite mer lagom nivå för mig och mina hundar.. Vad har jag för önskedrömmar? Förutom att komma till SM och att hundarna blir champions innan de blir för gamla så finns det små drömmar som skulle vara trevliga om de blev uppfyllda... men de är rent egoistiska och kanske ogenomförbara i praktiken men ändå ..man kan ju alltid drömma ..


..så då önskedrömmer jag om:

--att mina klasser aldrig startade före kl. 11. på förmiddagen..

-att det fanns färdiguppställda tält till varje deltagare på tävlingsplatsen som man bara kunde parkera sig i ..

-att jag (bara jag ) fick köra om ett lopp om jag inte blev nöjd med det...

-att jag fick vara ensam med min hund i startfållan utan andra hundar...

-att jag aldrig fick startnummer 1. eller något annat nummer före nr 10...

-att jag  (bara jag) fick minst en kvart på mig att banvandra...

-att jag alltid fick välja själv vilket pris jag vill ha... varför inte ett presentkort på en semesterresa?

-att mina klasser aldrig slutade efter kl. 16.00 på em..

-att det aldrig regnade, åskade, snöade, var för varmt eller för kallt

-att det aldrig fanns massa myggor, småkryp eller getingar som störde

-att jag alltid fick ha framhoppningsbanan precis när jag ville ..och att det alltid fanns en..

-att parkeringen låg precis intill banan, nära mitt tält

-att det alltid fanns fik och servering med goda nyttiga rätter som var färdiga direkt och att jag inte behövde stå i kö.. det där med att slippa stå i kö gäller även för toaletten..som alltid var en riktig toa och ingen baja-maja.

-att det alltid var lätt att hitta till tävlingsplatsen.. alla tävlingar skulle ju förstås inte vara så långt borta..

-att jag och hundarna alltid gjorde toppenlopp med supersnabba tider!!

..nej.. nu blev det lite för osannolikt.. t.o.m för mina drömmar ;-)


Men vad vore väl agility utan verklighetens ingridienser...


 
 
Ingen bild

sheltieflocken

15 januari 2009 21:24

Oh ja, jag vill också kunna vinna en semesterresa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tiipa - 24 juli 2009 00:59

Nu har jag tävlat första dagen i Sundsvall, ni kan läsa om det på hemsidan på bloggen där. Där hittar ni även 2 filmer , ett med Nancy Holmström och ett med Sven Karlsson och flax. Det finns även några bilder.  Se:  http://www.klickercenter.se/agilit...

Av tiipa - 19 juli 2009 22:25

Lite dåligt med inlägg på sistone men den mesta tiden tas just nu upp av arbetet med min nya hemsida, dit jag kommer att försöka koncentrera bloggandet sedan. Men jag skriver nog här snart! Se gärna sidan: http://www.klickercenter.se/  agilityliv fi...

Av tiipa - 3 juli 2009 01:43

Frågan är vad som påverkar en mest.... det är kanske inte självklart i alla situationer. Mitt tänk om vad som borde vara bäst är förstås att försöka tänka positivt inför tävlingar "det kommer att gå ba!" "Vi kan det här" osv... Att se på det som vi g...

Av tiipa - 27 juni 2009 18:06

Tävlade i Ulricehamn idag,disk i ag2 ( 1 st. klarade tiden och en nollade men med tidsfel.. sen blev det mest disk tyvärr.... och tiden var 34 sek.. blev lite för svårt  alltså för de flesta....) och 5 retliga fel på balansen på upploppet i Hopp2. Me...

Av tiipa - 22 juni 2009 11:20

Nu när tävlingarna är på gång nästan varje helg får man verkligen inte glömma bort att underhålla hundens grundkondition och ta hand om dess muskler. En liten sträckning som inte tas om hand på rätt sätt kan i smyg leda till betydligt allvarligare ko...

Ovido - Quiz & Flashcards