Alla inlägg den 30 januari 2009

Av tiipa - 30 januari 2009 20:26

Oj, vad agilitymänniskor fuskar! I alla fall finns tydligen en stor risk för det eftersom det enligt SBK:s nya förslag på etiska riktlinjer som är ute på remiss just nu, ska bli många nya regler för att förhindra fusk .

Jag hade missat detta totalt, oj så naivt! Kunde väl aldrig tänka mig att det fanns personer som fuskar på en agilitytävling.


Eller.. Jo, en gång faktiskt! Det var på en tävling Halmstad en sommarnatt i augusti för flera år sedan då vi var på tävlingsplatsen kvällen innan för att tälta bredvid, liksom flera andra gjorde fast de flesta lite mer ståndsmässigt..dvs i husbil i stället.


När vi satte upp vårt utställningstält (agilitytält?) bredvid banan (som redan var byggd) hann vi precis färdigt innan det blev alldeles för mörkt. Dessutom kryllade det av blodtörstiga JÄTTE myggor (i alla fall minns jag dem så..) som anföll oss. Vi flydde raskt in i vårt lilla sovtält på ängen bredvid motorvägen (suck!) i stället.


Det var väldigt mörkt ute, ja nästan kolsvart men det stoppade tydligen inte någon el. några av de som befann sig på samma plats just då från att FUSKA! Hur?  Det fick vi veta senare...

Jo, när vi kom in i klubbstugan på morgonen efter för att låna toaletten hörde vi funktionärerna utbrista: "Det är någon som varit på banan i går kväll!!"  Rösterna darrade av anklagelsen som utbrast, Fusk!!


Hur i hela friden de visste detta kan man fråga sig, fanns det spår? Hade denna "fuskare" råkat riva ner el. flytta på ngt hinder i stressen över att hinna smygköra hunden genom banan i mörkret!?

Var det överhuvudtaget möjligt att testa banan i förväg när det inte ens syntes var hindren var placerade?? Tydligen hade någon el. några i alla fall försökt. Åtminstone enligt de funktionärer som inspekterat banan denna morgon..


Vid en närmare genomgång av de nya reglerna så infinner sig oanade möjligheter, tack för det SBK!! Nu vet jag precis hur jag ska vinna , hela tiden!!

Jag ska förstås gifta mig med en domare så jag alltid hinner träna på hans banor i förväg! För om man har en nära relation med en domare el. funktionär så  fuskar man ju automatiskt, eller? SBK har förstås rätt... Så varför inte göra som de redan misstänker??  Att jag inte tänkte på det innan......


I morgon tävlar vi i Kungälv, mitt motto ska var att LITA PÅ MINA HUNDAR!! OCH SPRINGA SOM ******!!!!!!!!! 


..hoppas bara mina ben fattar det där sista .... ;-)


Åh.. jag som nästan hade hunnit bli van vid härliga lördags sovmorgnar... nu är det snart dags att åka i väg igen och tävla innan man ens hunnit vakna... Tur att det ändå är roligt när man väl står där vid startlinjen!

Ovido - Quiz & Flashcards