Direktlänk till inlägg 20 juni 2008

en agilityförares tankar före tävling.....

Av tiipa - 20 juni 2008 02:38

Jag brukar ha vissa problem med att tänka positivt under tävling... speciellt på morgonen innan. Jag är mkt medveten om detta och försöker verkligen styra tankarna åt rätt håll igen. Som tur var har jag klubbkamrater som försöker påminna mig ibland, och det har faktiskt blivit lite bättre. Försöker åtminstone hålla mina tankar lite mer för mig själv numera.


Det viktigaste jag uppnått är att jag nu fokuserar mer på att få till ett bra samarbete än att fundera så mycket på resultat.


Efter en träning  i kväll som inte gick riktigt som jag önskade och därmed framkallade ännu mer  "tävlingsnerver" så dök denna högst hemmasnickrade lilla dikt upp i huvudet.....


 kalla det  gärna :

"en agilityförares önskan en tidig morgon före tävling....."


-Åh  för jösse namn,  jag glömmer väl ändå inte att tävlingsboken packa ner?

Vill inte ha en påminnelse om annat när jag för nollan går omkring och ler.

 

Snälla, se till att det inte regnar för mycket och att solen inte är för het,

Och om hur det känns att springa i lera eller snö jag tillräckligt redan vet .

 

Låt det gärna vara den där trevliga inroparen som står ut med nummerglömska,

en domare som inte är för petig vid kontaktfälten kan jag också gärna önska.

 

Kan det få bli en bana med mycket spring och helst inte så snurrig som förra gången

Det är väl ok med ett staket och en box bara upploppet blir en riktigt

lång en.

 

 Ge mig nu fort en bra parkering så jag hinner rasta av min livliga hund

Vill ju få upp tältet snabbt och gärna hinna kolla in kompisarnas lopp en stund,

 

Kan någon sätta in min hund i buren? Måste till banvandringen redan!

Behöver byta skor, fort värma upp och hämta godisväskan sedan.

 

Många svåra konkurrenter, banan verkar väldigt svår.

Om vi gör vårt bästa och tänker positivt tror jag ändå att det går.

 

Vid tävlingens slut vore väl ett pris och en pinne trevligt att få,

Men att jag och min lilla vän får ha kul tillsammans är det viktigaste ändå!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tiipa - 24 juli 2009 00:59

Nu har jag tävlat första dagen i Sundsvall, ni kan läsa om det på hemsidan på bloggen där. Där hittar ni även 2 filmer , ett med Nancy Holmström och ett med Sven Karlsson och flax. Det finns även några bilder.  Se:  http://www.klickercenter.se/agilit...

Av tiipa - 19 juli 2009 22:25

Lite dåligt med inlägg på sistone men den mesta tiden tas just nu upp av arbetet med min nya hemsida, dit jag kommer att försöka koncentrera bloggandet sedan. Men jag skriver nog här snart! Se gärna sidan: http://www.klickercenter.se/  agilityliv fi...

Av tiipa - 3 juli 2009 01:43

Frågan är vad som påverkar en mest.... det är kanske inte självklart i alla situationer. Mitt tänk om vad som borde vara bäst är förstås att försöka tänka positivt inför tävlingar "det kommer att gå ba!" "Vi kan det här" osv... Att se på det som vi g...

Av tiipa - 27 juni 2009 18:06

Tävlade i Ulricehamn idag,disk i ag2 ( 1 st. klarade tiden och en nollade men med tidsfel.. sen blev det mest disk tyvärr.... och tiden var 34 sek.. blev lite för svårt  alltså för de flesta....) och 5 retliga fel på balansen på upploppet i Hopp2. Me...

Av tiipa - 22 juni 2009 11:20

Nu när tävlingarna är på gång nästan varje helg får man verkligen inte glömma bort att underhålla hundens grundkondition och ta hand om dess muskler. En liten sträckning som inte tas om hand på rätt sätt kan i smyg leda till betydligt allvarligare ko...

Ovido - Quiz & Flashcards