Direktlänk till inlägg 9 juni 2008

Sammanfattning av Hässleholm

Av tiipa - 9 juni 2008 23:16

Har haft alldeles för mkt att göra på jobbet under en LÅNG period så bloggen har fått vänta lite...

Jag har ändå hunnit vara på tävlingar enligt planerna. Hässleholm var oväntat svår.. dels var banorna faktiskt svåra för att vara klass 2, det var speciellt många svåra slalomingångar, fast de klarade vi ju ändå. Men tiden.. oj! Det var inte alls lätt att klara referenstiderna där inte. På lördagen så började jag VÄLDIGT segt... efter en lite frusen natt i husvagnen. Dessutom lyckades jag köra ovanligt långsamt för att vara mig kvällen innan så vi kom fram till Hässleholms tävlingsplats vid 22.30-tiden Såg att andra var ute för att sätta upp tält trots att det redan var ganska mörkt. Ville ju inte vara sämre så med ficklampan i högsta hugg så letade jag fram en plats. Tur att jag har tält som är så lätt att sätta upp utan hjälp och i som det blev, nästan i bäcksvarta natten.Det var svårt att veta vilken bana jag skulle placera mig vid men morgonen efter insåg jag att jag var helt rätt! Precis bredvid klass 2 banorna. Något mkt bra var att alla tälten skulle hållas en bra bit utanför banan så det fanns gott om plats att komma fram och lugnt för hundarna i tältet ändå såg man utan problem över hela planen.

Som sagt.. jag startade väldigt segt... och Izor blev därefter.... sammanlagt massa dumma fel alltså i Agility 2.. som ju ändå var det jag skulle satsa mest i hmm... Nästa lopp: Hopp 2 , en lurig slalom som fick mig att sloka lite men bestämde mig för att springa på allt jag orkade vilket "väckte" upp Izor lite med precis i starten så fastnade hans blick på en sheltiehane som skällde på honom... Sånt som hellst inte får hända. Tog några extra sekunder där och tillsammans med att jag ändå körde lite för mkt på säkerhet vid slalomen så fick vi några hundradelar tidsfel men ändå ett "nollat" lopp annars! Kändes kul och han följde med mig fint under resten av banan. Hade anmält mig till Öppenklassen : Hoppcup som hade klass 3 svårighet och där gick han ännu bättre och snabbare, tyvärr hängde jag själv inte riktigt med på slutet och vi diskade oss. Detta kändes ändå som helgens bästa lopp! Men tala om att det var skillnad i kvalitet på oss/mig mellan dagens första och dagens sista lopp. Jag MÅSTE jobba mer med fokuseringen i början!

Söndagens start blev bättre men resulterade i några diskade lopp ändå. Agilitycup var spännande trots att vi inte hade i slutstriden att göra alls men det var kul att känna att vi hade en bra chans att hävda oss i den stora konkurransen som var. Izor gick jättebra även där. Till min stora glädje gick slalomet fint i alla lopp så det känns som om jag vågar börja lita på honom där igen.

Jag åker gärna till H-holm igen, det var en fint arrangerad tävling och VILKA snygga hinder de har! Är riktigt avundsjuk på dessa.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tiipa - 24 juli 2009 00:59

Nu har jag tävlat första dagen i Sundsvall, ni kan läsa om det på hemsidan på bloggen där. Där hittar ni även 2 filmer , ett med Nancy Holmström och ett med Sven Karlsson och flax. Det finns även några bilder.  Se:  http://www.klickercenter.se/agilit...

Av tiipa - 19 juli 2009 22:25

Lite dåligt med inlägg på sistone men den mesta tiden tas just nu upp av arbetet med min nya hemsida, dit jag kommer att försöka koncentrera bloggandet sedan. Men jag skriver nog här snart! Se gärna sidan: http://www.klickercenter.se/  agilityliv fi...

Av tiipa - 3 juli 2009 01:43

Frågan är vad som påverkar en mest.... det är kanske inte självklart i alla situationer. Mitt tänk om vad som borde vara bäst är förstås att försöka tänka positivt inför tävlingar "det kommer att gå ba!" "Vi kan det här" osv... Att se på det som vi g...

Av tiipa - 27 juni 2009 18:06

Tävlade i Ulricehamn idag,disk i ag2 ( 1 st. klarade tiden och en nollade men med tidsfel.. sen blev det mest disk tyvärr.... och tiden var 34 sek.. blev lite för svårt  alltså för de flesta....) och 5 retliga fel på balansen på upploppet i Hopp2. Me...

Av tiipa - 22 juni 2009 11:20

Nu när tävlingarna är på gång nästan varje helg får man verkligen inte glömma bort att underhålla hundens grundkondition och ta hand om dess muskler. En liten sträckning som inte tas om hand på rätt sätt kan i smyg leda till betydligt allvarligare ko...

Ovido - Quiz & Flashcards